Kære alle
På baggrund af dialogen på årsmødet samt den feedback, vi efterfølgende har modtaget, har vi valgt at opdatere retningslinjerne
for Nordjysk Markeringsmesterskab.
Målet med den nye vejledning er at skabe et mesterskab med plads til
alle – både bredden og eliten – så vi sammen kan sikre et stærkt og attraktivt mesterskab fremadrettet.
Vi håber, I vil tage godt imod ændringerne, og vi ser frem til endnu flere gode mesterskaber i fremtiden.
Skulle du have spørgsmål er du velkommen til at kontakte MU direkte.
Mvh
MU / Marlene
Du finder de nye retningslinier
her
Tlf.: 24858589
Mail: annetteabel@hotmail.com
Ass.: Annette Abel
Dommere: Følger
Kriterier for deltagelse:
• Alle der er medlem af region Nordjylland kan deltage.
• Der dystes i tre klasser
Grøn klasse
Hunde under 36 måneder
Hunde over 36 måneder
• Prøven består af 3 indledende poster efterfulgt af semifinaler med 2 poster samt finale på en sidste post.
• Der dømmes efter 20 point skala.
• Der gives point per dummy der apporteres.
Alle deltagere kan gå igennem de første 3 poster uanset point.
Når alle har været igennem de 3 første poster aftaler dommerne hvor mange hunde de vil have med i det videre forløb.
I det videre forløb skal man minimum have 6 point pr. post for at gå videre til næste post.
Når alle semifinalisterne har gennemført post 4 og 5 afgør dommerne hvor mange der skal med i finalen.
Efter finalen placeres der 1-4 vinder i alle tre klasser.
Der dømmes efter 20 point-skala:
- 1-5 point - opgaven ikke løst
- 6-10 point - opgaven løst med besvær
- 11-15 point - opgaven løst sikkert - mindre fejl
- 16-20 point - opgaven løst overbevisende - fejlfrit
Læs om at være hjælper her
Der vil også være mulighed for at gå til brugsprøve på dagen
Sponsor:
DRK Region Nordjylland,
